مقاله در مورد گرافیک
دسته بندي :
فنی و مهندسی »
کامپیوتر و IT
مقاله در مورد گرافیک
توابع گرافیكی:
1- راه انداز گرافیكی
inttgraph(&draiver,&mode,"path");
2- نتیجه راه اندازی
graphresult(); èI
3- پاك كردن
cleardevice();
4- دیدگاه
setviewport(i1,i2,i3,i4,i5);
5-پاك كردن دیدگاه
clearviewport();
6- بازگشت به شیوه متنی
restorecrtmode();
7- پایان حالت گرافیكی
closegraph();
8- رنگ آمیزی
setcolor(i);
9- رنگ گذاری
setbkcolor(i);
10- تعیینpattern
setfillattern(s,i);
11- شیوه رنگ آمیزی
setfillstyle(i1,i2);
12- رنگ گردانی
setpallette(i1,i2);
13-نمایش یك نقطه
putpixel(i1,i2,i3);
14- رنگ برداری از یك نقطه
getpixel(i1,i2); èi3
15- رنگ آمیزی
floodfill(i1,i2,i);
16-رنگ برداری
getcolor(); èi
17- پس رنگ برداری
getbkcolor(); èi
18- رسم خط
line(x1,y1,x2,y2);
19- رسم خط از یك نقطه معین
lineto(x,y);
20- رسم خط نسبی
linerel(x,y);
21-رسم دایره
circile(x,y,R);
22- رسم كمان
arc(x,y,start,end,R);
23-برش دایره
pieslice(i1,i2,i3,i4,i5);
24- پر كردن بیضی
fillellipse(i1,i2,i3,i4,i5,i6);
25- رسم بیضی
ellipse(i1,i2,i3,i4,i5,i6);
26- تابع برش
sector(i1,i2,i3,i4,i5,o6);
27- رسم مستطیل
rectangle(i1,i2,i3,i4);
28- رسم میله
bar(i1,i2,i3,i4);
29- رسم میله سه بعدی
bar3d(i1,i2,i3,i4,i5,i6);
30- رسم چند ضلعی
drawpoly(d,p);
31- پر كردن چند ضلعی
fillpoly(I,p);
32- نمایش متن
outtext(s);
33- نمایش متن در نقطه معین
outtextxy(x,y,s);
34- نحوه نمایش متن
settextstyle(i1,i2,i3);
35- تعین نقطه پیش فرض
moveto(x,y);
36- تعیین نقطه پیش فرض به صورت نسبی
moverel(x,y);
1) تابع راه اندازی گرافیكی initgraph(driver,mode,path):
این تابع را برای راه اندازی سیستم گرافیكی به كار می بریم
Driver اشاره گری است از نوع صحیح كه نشان دهنده درایور كارت گرافیكی مربوط به نمایشگر می باشد
Mode اشاره گری از نوع صحیح است كه نشان دهنده شیوه نمایش می باشد
شیوه نمایش ریزولویشن (توان جدا سازی) نمایشگر را نشان می دهد
Path از نوع رشته ای بوده و مسیر فهرستی كه پرونده گرداننده (driver) در آن قرار دارد را نشان می دهد این پرونده پسوند (.bgi) داشته و در مسیر (..\tc\bgi) قرار دارد
مثال : int driver=0,mode=0;
initgraph(&driver,&mode,c:\tc\bgi);