طرح آماری ميزان علاقه مندي دانش آموزان سال اول دبيرستان مدرسه ي اهل البيت به درس رياضي
دسته بندي :
علوم پایه »
آمار
پروژه آماری ميزان علاقه مندي دانش آموزان سال اول دبيرستان مدرسه ي اهل البيت به درس رياضي در 17 صفحه ورد قابل ویرایش
مقدمه
هدف از انجام اين بررسي آماري، اينكه دريابيم:
«چند درصد از دانش آموزان سال اول دبيرستان مدرسه اهل البيت تصميم دارند در رشته ي رياضي- فيزيك تحصيل كنند»
موضوع مورد مطالعه:
ميزان علاقه مندي دانش آموزان سال اول دبيرستان مدرسه ي اهل البيت به درس رياضي
در اين قسمت به توضيح درباره ي جدول هاي فراواني و چگونگي جمع آوري اطلاعات مي پردازيم.
براي جمع آوري اطلاعات درباره ي اين موضوع از پرسشنامه استفاده كرديم به طوري كه 34 پرسشنامه به عنوان نمونه كه شامل 7 سؤال ميباشد در اختيار دانش آموزان 12 كلاس موجود در مدرسه اهل البيت به صورت اتفاقي و بدون شناخت قبلي قرار گرفت. سپس تمام پرسشنامه ها جمع آوري گرديد و با توجه به اطلاعات به دست آمده از پرسشنامه ها براي هر سؤال جدول فراواني كه شامل فراواني مطلق ، فراواني نسبي و درصد فراواني نسبي و فراواني تجمعي و زاويه ي مركزي ميباشد و با توجه به نوع داده براي آن در صورت امكان مركز دسته تعيين گرديد. سپس با توجه به نوع متغير مورد مطالعه براي هر سؤال نمودار ميله اي و دايره اي و يا نمودار مستطيلي و چند بر فراواني كشيده شد. سپس به پيدا كردن شاخص هاي مركزي (حد و ميانه و ميانگين) پرداختيم.
(هر داده كه بيشترين فراواني را دارد ميانه مقداري است كه نصف داده ها قبل از آن و نصف ديگر داده ها بعد از آن قرار دارد و ميانگين مركزيت داده ها را نشان ميدهد.)
1- ميزان علاقه مندي شما به درس رياضي چقدر است؟
الف)كم ب)متوسط ج)زياد د)خيلي زياد
براي نظم بخشيدن به اطلاعات و داده هاي داده شده از جدول فراواني استفاده كنيم.
خيلي زياد زياد متوسط كم ميزان علاقه مندي دانش آموزان سال اول دبيرستان به درس رياضي
34 8 11 8 7 فراواني مطلق fi
خيلي زياد زياد متوسط كم ميزان علاقه مندي دانش آموزان سال اول دبيرستان به درس رياضي
34 8 11 8 7 فراواني مطلق fi
1 فراواني نسبي
%100 %5/23 %5/23 %5/23 %5/20 درصد فراواني نسبي
34 26 15 7 فراواني تجمعي
زاويه ي مركزي
متغير كيفي اسمي نوع متغير مورد مطالعه
تعداد دانش آموزاني كه به درس رياضي علاقه دارند زياد ميباشد (11 نفر از 34 نفر) پس (زياد)
داده هاي كيفي اسمي ميانه ندارند
داده هاي كيفي اسمي ميانگين ندارند. مد Mod
ميانه
ميانگين
واريانس ندارد واريانس و انحراف معيار
نتيجه گيري
مهم ترين نتايجي كه از اين بررسي آماري به دست آورده ايم عبارتند از:
1-ميزان علاقه تعداد زيادي از دانش آموزان سال اول به درس رياضي زياد ميباشد.
2-بيشتر دانش آموزان سال اول قصد دارند در رشته هاي فني تحصيل كنند.
3-دبيران درس رياضي در علاقه مندي دانش آموزان به اين درس نقش دارند.
4-تعداد زيادي از دانش آموزان سال اول از هيچ كتاب كمك درسي براي يادگيري بهتر درس رياضي استفاده نمي كنند و فقط از كتاب درسي استفاده مي كنند.
5-خانواده ها در تعيين رشته براي فرزندانشان نقش دارند و فرزندان معمولاً در انتخاب رشته هاي تحصيلي با خانواده هاي خود مشورت مي كنند.
اميدواريم كه توانسته باشيم پروژه اي خوب و مفيد و سودمند ارائه داده باشيم.
با تشكر از تمام كساني كه ما را در تهيه ي اين
پروژه ياري دادند.