اهداف وب با تجارت الكترونیكی
دسته بندي :
فنی و مهندسی »
کامپیوتر و IT
اهداف وب با تجارت الكترونیكی
خلاصه :
این مقاله دو هدف را در بردارد:
1- تعیین كردن اهمیت اهداف وب با تجارت الكترونیكی برای كاربرانی كه به صورت درون خطی خرید میكنند.
2- شناسایی كردن انتظارات كاربران در جاییكه آنها غالباً انتظار دارند كه این اهداف در سایت تجارتی تجارت الكترونیكی كاملاً طراحی شده قرار بگیرند.
99 شركت كننده در دانشگاه میسوری –رولا از كلاس های زیر لیسانس استخدام شده اند و 103 شركت كننده ای كه اعضای یك سایت تجارت الكترونیكی برازش درون خطی بودند (busyandfit.com) داوطلب بودند. ابتدا شركت كنندگان دردرجه ای كه هر كدام در تصمیمات خرید اهمیت دارند 10 هدف وب باتجارت الكترونیكی را رتبه بندی میكنند.
سپس آنها یكی از 9 محل 4 گوش را در یك صفحه وب انتخاب كردند ، جایی كه آنها انتظار دارند كه یك هدف وب معین دریك سایت تجارت الكترونیكی كاملاً طراحی شده قرار بگیرند . نتایج نشان میدهد كه مهمترین اهداف مهم برای خریداران آن اهدافی هستند كه به آنها اجازه میدهند كه در چندین مرحله به سرعت خرید بكنند در حالیكه آنهایی كه اكتشاف و فراهم آوردن كمك را تشویق میكنند خیلی پایینتر رتبه بندی میشوند.
برای محل های مورد نظر شماهای محل كاربر به طور وسیعی برای محل های هدف وب با تجارت الكترونیكی همسان هستند. و این انتظارات با تحقیق قبلی همسان میباشند. ازاینرو تعیین اهداف در طراحی یك سایت تجارت الكترونیكی همسان با توقعات كاربر باید نسبتاً وظیفه ای نسبتاً ساده باشد.