پروژه طرح کارآفرینی تاسیس کارگاه چاپ صنعتی
دسته بندي :
کارآفرینی »
صنعتی
پروژه طرح کارآفريني تاسيس کارگاه چاپ صنعتي در 37 صفحه ورد قابل ويرايش
فهرست مطالب
عنوان شماره صفحه
خلاصه طرح :............................................................................................................................................................. 4
فصل اول - کليات........................................................................................................................................ 5
1- 1 مقدمه :.............................................................................................................................................................. 6
الف ) چاپ مستقيم :.................................................................................................................................................. 6
ب) چاپ غيرمستقيم :............................................................................................................................................... 6
ج) چاپ غيرتماسي :.................................................................................................................................................. 7
جدول 1 نمونه هايي از کالاهاي چاپ شده با برخي از متداول ترين و معمول ترين شيوه هاي چاپ.................. 7
شکل 1 نمونه هايي از چاپ روي انواع بسته بندي هاي فلزي................................................................................. 8
جدول 2 روش هاي متداول چاپ روي قطعات و بسته هاي فلزي.......................................................................... 8
1 – 2 نام کامل طرح و محل اجراي آن :.................................................................................................................. 9
محل اجرا :.................................................................................................................................................................. 9
1 – 3 – مشخصات متقاضيان :................................................................................................................................. 9
1 – 6 - وضعيت و ميزان اشتغالزايي :.................................................................................................................... 9
مجوز هاي قانوني :..................................................................................................................................................... 9
مراحل صدور جواز تاسيس :................................................................................................................................... 10
شرايط عمومي متقاضيان ( اعم از اشخاص حقيقي يا حقوقي ) دريافت جواز تاسيس......................................... 10
1- اشخاص حقيقي............................................................................................................................................... 10
2- اشخاص حقوقي.............................................................................................................................................. 11
مدارك مورد نياز:..................................................................................................................................................... 11
اصلاحيه جواز تاسيس :........................................................................................................................................... 11
تعريف:...................................................................................................................................................................... 12
صدور پروانه بهره برداري :..................................................................................................................................... 12
مراحل صدور توسعه طرح :..................................................................................................................................... 13
فصل دوم - روش انجام کار...................................................................................................................... 14
گزارش مختصر بازديد از واحد ها توليدي با خدماتي مرتبط با موضوع پروژه :.................................................. 15
بازديد از کارخانه چاپ صنعتي.............................................................................................................................. 15
جنبه هاي ابتکاري بودن و خلاقيت به کار رفته شده :........................................................................................... 15
فهرست تجهيزات و ماشين آلات مورد نياز و برآورد قيمت آنها :........................................................................ 16
مشخصات نيروي انساني مورد نياز از لحاظ مفيد بودن و توانايي کار (ارقام به ميليون ريال) :............................ 17
روشهاي بازاريابي و تبليغات جهت ( جهت فروش کالا ).................................................................................... 17
فصل سوم - امور مالي طرح................................................................................................................... 18
جدول 3 مشخصات محصولات قلع اندود مطابق با رواداري هاي ابعادي و شکلي استانداردهاي بين المللي.... 19
جدول 4 مشخصات پوشش محصولات قلع اندود................................................................................................. 19
جدول 5 ميزان پوشش سطح (زير و رو) در محصولات قلع اندود (جرم پوشش بر حسب (gr/m^2.............. 20
جدول 6 نوع تمپر در محصولات قلع اندود........................................................................................................... 20
جدول 7 روند ظرفيت واحدهاي فعال در زمينه چاپ روي فلزات از آغاز برنامه سوم تا کنون.......................... 21
ادامه جدول 7 ظرفيت واحدهاي فعال در زمينه چاپ روي فلزات از آغاز برنامه سوم تا کنون......................... 22
جدول 8 واحدهاي فعال کنوني (تا پايان سال 1385) در زمينه چاپ روي فلزات.............................................. 22
جدول 9 ظرفيت واحدهاي فعال توليدکننده قوطي فلزي در کليه استان ها از آغاز برنامه سوم تا کنون.............. 23
ادامه جدول 9.......................................................................................................................................................... 24
ادامه جدول 9.......................................................................................................................................................... 25
جدول 10 واحدهاي فعال کنوني (تا پايان سال 1385) در زمينه توليد قوطي فلزي در استان تهران.................. 26
ادامه جدول 10........................................................................................................................................................ 27
روند ظرفيت توليد قوطي فلزي از آغاز برنامه سوم تا شروع سال 1386.............................................................. 28
جدول 11 طرح هاي معرفي شده توسط وزارت صنايع و معادن در زمينه چاپ روي فلزات............................. 29
ادامه جدول 11........................................................................................................................................................ 29
جدول 12 مجموعه طرح هاي توليد قوطي فلزي در کليه استان ها....................................................................... 30
جدول 13 طرح هاي معرفي شده توسط وزارت صنايع و معادن در زمينه توليد قوطي در استان تهران............. 31
ادامه جدول 13........................................................................................................................................................ 31
جدول 14 آمار واردات ماشين هاي چاپ افست با کد تعرفه 1900/8443....................................................... 32
جدول 15 روند مصرف چاپ روي فلزات از آغاز برنامه سوم تا کنون................................................................ 32
ادامه جدول 15........................................................................................................................................................ 32
جدول 16 آمار واردات ورق هاي قلع اندود با ضخامت کمتر از 0.5 ميليمتر با کد تعرفه 1200/7210.......... 33
شکل فرم شماتيک مراحل انجام چاپ به روش افست......................................................................................... 33
جدول 17 مشخصات ماشين هاي چاپ شرکت آلماني LTG MAILANDER........................................... 34
شکل نمايي از ماشين چاپ افست بر روي فلز (چهار رنگ) توليد شرکت........................................................... 34
شکل برش عرضي از ماشين چاپ.......................................................................................................................... 35
جدول 18 مشخصات ماشين هاي لاک زني شرکت آلماني LTG MAILANDER..................................... 35
شکل نمايي از ماشين لاک زني توليد شرکت آلماني LTG MAILANDER................................................ 36
شکل برش عرضي از ماشين لاک زني.................................................................................................................... 36
جدول 19 هزينه هاي محوطه سازي و تسطيح – ميليون ريال............................................................................... 37
جدول 20 هزينه هاي ساختمان سازي – ميليون ريال............................................................................................ 37
جدول 21 کل هزينه حق انشعاب ها – ميليون ريال.............................................................................................. 37
جدول 22 تاسيسات زيربنايي – ميليون ريال......................................................................................................... 38
جدول 23وسايل حمل و نقل مورد نياز در طرح – ميليون ريال............................................................................ 38
جدول 24 وسايل اداري مورد نياز در طرح – ميليون ريال.................................................................................... 39
جدول 25 کل هزينه هاي سرمايه گذاري ثابت (ميليون ريال – يورو)................................................................... 39
شکل فولاد قلع اندود............................................................................................................................................... 40
جدول 26 مشخصات کلي محصولات قلع اندود توليد شده در مجتمع فولاد مبارکه........................................... 40
جدول 27 محدوده وزني و دوره زماني توليد ورق قلع اندود در مجتمع فولاد مبارکه......................................... 40
جدول 28 اسامي شرکت هاي فعال در زمينه فروش قطعات يدکي ماشين آلات صنعت چاپ........................... 41
جدول 29 برآورد پرسنل مورد نياز طرح................................................................................................................ 41
جدول 30 هزينه هاي يوتيليتي مصرفي واحد – ميليون ريال................................................................................ 42
فصل چهارم - جمع بندي – نتيجه گيري و پيشنهادات.............................................................. 43
نتايج حاصله از اجراي طرح :.................................................................................................................................. 44
خلاصه طرح :
در اين طرح به بررسي چاپ صنعتي پرداخته شده است ، براي بررسي طرح از روش هاي آماري و اقتصادي و برآورد هاي مالي استفاده شده است ، اين طرح شامل چهار فصل ميباشد ، فصل اول به بيان کلياتي از قبيل مقدمه ، تاريخچه ، مجوز هاي قانوني مورد نياز ، وضعيت بازار ، ميزان واردات و صادرات و ... پرداخته است ، فصل دوم به بيان روش انجام کار پرداخته است ، بازديد از واحد کاري مشابه ، نيروي انساني ، نحوه تامين سرمايه و ... از جمله عناوين موجود در اين فصل ميباشد ، فصل سوم به بررسي طرح از ديدگاه اقتصادي پرداخته است ( طرح توجيهي يا BP ) ، عناويني از قبيل نيروي انساني مورد نياز ، ميزان سرمايه گذاري ، مواد اوليه مورد نياز ، ماشين آلات مورد نياز و ... از جمله عناوين موجود در اين فصل ميباشد ، در نهايت فصل چهارم به بيان نتيجه اجراي طرح مي پردازد .
- 1 مقدمه :
چاپ به معني انتقال هر نوع حرف ، نقش و تصوير بر روي يک ماده خاص ، در تيراژ بالاتر از يک عدد است بطوريکه شکل و فرم انتقال يافته تغييري نکند . با اين تعريف هزاران کالا را پيرامون خود خواهيد يافت که به نوعي بر روي آنها چاپ صورت گرفته است . شيوه هاي چاپ را به طور کلي مي توان به سه گروه عمده زير شامل چاپ مستقيم ، چاپ غير مستقيم و چاپ غير تماسي تقسيم نمود .
الف ) چاپ مستقيم :
ويژگي اين شيوه اين است که چاپ شونده به طور مستقيم با فرم چاپ در تماس مي باشد . معمول ترين روش هاي اين نوع چاپ عبارتند از ، لتر پرس ، داغي ، فلکسو ، ايچينگ ، هليو گراور ، سيلک اسکرين ، چاپ مخمل ، چاپ پارچه و پوشش UV ، ورني چاپ .
ب) چاپ غيرمستقيم :
در اين شيوه چاپ ، سطح چاپ شونده به طور غيرمستقيم با فرم چاپ در تماس مي باشد بدين معني که نقش به سطوح ديگر منتقل شده و در نهايت به روي سطح مورد نظر چاپ مي شود . معمول ترين روش هاي اين نوع چاپ عبارتند از ، افست ، تامپو و افست روي فلز . معروفترين شيوه چاپ غيرمستقيم ، چاپ افست است که رابط چاپ (زينک) نقش را به روي لاستيک منتقل کرده و سپس طرح از روي لاستيک به سطح چاپ شونده منتقل مي يابد .
ج) چاپ غيرتماسي :
در اين شيوه ، چاپ در اثر تماس صورت نمي گيرد بلکه پودر يا جوهر به سطح چاپ شونده پاشيده مي شود . معمول ترين نمونه هاي اين نوع چاپ عبارتند از ، ترموگرافي ، چاپگرهاي ليزري – جوهرافشان و فتوکپي .
1 – 2 نام کامل طرح و محل اجراي آن :
چاپ صنعتي
محل اجرا :
1 – 3 – مشخصات متقاضيان :
نام
نام خانوادگي
مدرک تحصيلي
تلفن
1 – 6 - وضعيت و ميزان اشتغالزايي :
تعداد اشتغالزايي اين طرح 24 نفر ميباشد .
مجوز هاي قانوني :
تعريف: جواز تاسيس مجوزي است که جهت احداث ساختمان ، تاسيسات و نصب ماشين آلات بنام اشخاص حقيقي و حقوقي در زمينه صنايع تبديلي و تکميلي بخش کشاورزي (زراعي ، باغي ، شيلاتي ، دام و طيور، جنگل و مرتع) صادر ميگردد.
مراحل صدور جواز تاسيس :
1- پذيرش درخواست متقاضي صدور جواز تأسيس فعاليتهاي صنعتي و تكميل پرونده توسط مديريت جهاد كشاورزي شهرستان و يا مديريت صنايع كشاورزي و روستائي استان .
2- بررسي پرونده از نظر مدارك و تطبيق با مصاديق والويتهاي سرمايه گذاري در واحد صدور مجوز مديريت صنايع كشاورزي و روستائي .
3- تكميل پرسشنامه جواز تاسيس ( فرم شماره يك ) توسط متقاضي
4- ارسال پرونده منضم به فرم شماره يك به اداره مربوطه بمنظور بررسي ، اصلاح و تائيد فرم پرسشنامه جواز تاسيس با استفاده از اطلاعات طرحهاي موجود ، طرحهاي تيپ و تجربيات كارشناسي و ارجاع پرونده به مديريت .
5- ارجاع پرونده توسط مديريت به واحد صدور مجوز جهت مراحل صدور جواز تأسيس .
شرايط عمومي متقاضيان ( اعم از اشخاص حقيقي يا حقوقي ) دريافت جواز تاسيس
1- اشخاص حقيقي
- تابعيت دولت جمهوري اسلامي ايران
- حداقل سن 18 سال تمام
- دارا بودن كارت پايان خدمت يا معافيت دائم
2- اشخاص حقوقي
- اساسنامه ( مرتبط با نوع فعاليت )
- ارائه آگهي تاسيس و آگهي آخرين تغييرات در روزنامه رسمي كشور
گزارش مختصر بازديد از واحد ها توليدي با خدماتي مرتبط با موضوع پروژه :
بازديد از کارخانه چاپ صنعتي
بر اساس هماهنگي هاي بعمل آمده در بازديد از مرکز چاپ صنعتي به بررسي سيستم ها و دستگاهها و ماشين آلات موجود در کارخانه پرداختيم و سيستم مديريت و روش هاي تامين مواد اوليه را در کارخانه مورد ارزيابي قرار داديم ،
جنبه هاي ابتکاري بودن و خلاقيت به کار رفته شده :
ابتکار و نوآوري در کليه رشته ها مي تواند عامل پيشرفت و توسعه قرار گيرد در بخش چاپ صنعتي استفاده از ايده هاي نو و نوآوري و خلاقيت مي تواند به عامل موفقيت تبديل شود ، طراحي هاي گرافيکي تبليغاتي يکي از عوامل پيشرفت و توسعه اقتصادي در کشور هاي صاحب سبک در صنعت ميباشد ، الگوبرداري از اين روشها براي معرفي کالا و محصولات مي تواند به عنوان يک ايده نو مورد استقيال قرار گيرد .