تحقیق و پژوهش اصول حسابداری مدیریت
دسته بندي :
علوم انسانی »
حسابداری
این تحقیق در مورد اصول حسابداری مدیریت در 45 صفحه در قالب ورد و قابل ویرایش می باشد. و شامل مقدمه،اصول حسابداری مدیریت،حسابداری مالی ،حسابداری مدیریت،مدیریت ،حسابداری،حسابداری مالی،تفاوت حسابداری مالی و حسابداری مدیریت،تئوري محدوديتها،مدیریت استراتژی های شرکت،استاندارد های حسابداری و ....ومنابع می باشد. همچنین عناوین زیر بررسی میگردند:
فهرست
مقدمه. 8
شیوههای سنتی در مقابل نوآورانه. 9
تاریخچه. 10
نقش درون شرکتی.. 11
دیدگاه جایگزین.. 12
روششناسیهای خاص.... 12
بهایابی مبتنی بر فعالیت (ایبیسی) 12
بهایابی مبتنی بر فعالیت... 12
حسابداری ناب (حسابداری برای سازمان ناب) 13
حسابداری مصرف منابع (آرسیای) 13
حسابداری ارزش افزوده 14
قیمتگذاری انتقالی.. 14
منابع و یادگیری مستمر. 15
وظایف/خدمات ارائه شده توسط حسابداری مدیریت... 15
مدارک مرتبط... 16
روشها 16
حسابداری مالی چیست و چه تفاوتی با حسابداری مدیریت دارد؟. 19
حسابداری مالی.. 19
تفاوت حسابداری مالی و حسابداری مدیریت... 19
هدف : 29
ماهیت : 29
آینده شغلی ، بازار کار ، درآمد: 30
تواناییهای مورد نیاز و قابل توصیه: 32
توجه به معیارهای غیر مالی.. 35
بررسی حسابداری مالی و حسابداری مدیریت... 36
حسابداری مالی : 36
تهیه گزارش های برون سازمانی.. 36
گزارشات مالی و کمی.. 36
ملزم به رعایت استاندارد های حسابداری.. 36
گزارش ها در فرمت و چارچوب خاصی.. 36
حسابداری مدیریت : 36
تهیه گزارش های درون سازمانی.. 36
گزارش مالی و غیرمالی.. 36
الزام به رعایت و پیروی از قانون ندارد. 36
گزارش ها فرمت خاصی ندارد. 36
مدیریت و گزارشات... 36
مدیریت استراتژی های شرکت.. 36
شناسایی.. 36
پیاده سازی اهداف... 37
برنامه ریزی و تصمیم گیری.. 37
عوامل موثر در برنامه ریزی و تصمیم گیری: 37
بودجه بندی.. 37
برنامه ریزی سود. 37
مدیریتجریان وجو نقد. 37
کنترل عملیات و مدیریت... 37
تهیه صورت های مالی.. 37
هزینه ها و مدیریت استراتژی هزینه. 38
فرايند تفكر در تئوري محدوديتها 43
مفاهیم و اصول تئوری محدودیتها 46
پنج مرحله كلي : 51
منابع.. 56
مقدمه
آیفک از تعریف مدیریت مالی سازمانی از سه حوزه گسترده استقبال میکند:حسابداری بها، تجزیه و تحلیل و ارزیابی عملکرد، برنامهریزی و پشتیبانی از تصمیمگیری.
به گفته انجمن حسابداران خبره مدیریت (سیآیامای)، "حسابداری مدیریت فرایند تعریف، اندازهگیری، تجمیع، تجزیه و تحلیل، مهیاسازی، تفسیر و تبادل اطلاعات مورد استفاده مدیریت جهت برنامهریزی، ارزیابی و کنترل یک واحد تجاری و جهت اطمینان از استفاده مناسب و پاسخگویی به منابع شان میباشد. حسابداری مدیریت همچنین تهیه گزارشهای مالی را نیز برای گروههای غیرمدیریتی مانند ذینفعان، بستانکاران، سازمانهای قانون گذار و مراجع مالیاتی را شامل میشود. حسابداری مدیریت یا حسابداری مدیریتی بر استفاده از اطلاعات حسابداری برای مدیران در سازمانها، جهت مهیا کردن آنها برای تصمیم سازیکسب و کار آگاهانه تأکید دارد که به آنها اجازه میدهد تا کارکردهای کنترل و مدیریت شان را بهتر تجهیز نمایند. در مقابل اطلاعات حسابداری مالی، اطلاعات حسابداری مدیریتی این خصوصیات را دارند:
در درجه اول نگاه رو به جلو دارند، بجای تاریخی.
برای پشتیبانی ازتصمیمگیری به طور کلی مبتنی بر مدل با درجهای از انتزاع هستند، به جای مبتنی بودن بر مورد.
برای استفاده در سازمان طراحی شده و درنظر گرفته شدهاند، بجای اینکه برای استفاده ذی نفعان، بستانکاران، و قانونگذار در نظر گرفته شده باشد
معمولاً محرمانه بوده و توسط مدیران استفاده میشود تا گزارشگری عمومی
با ارجاع به احتیاجات مدیران محاسبه میشود، و اغلب توسطسامانههای اطلاعات مدیریت استفاده میشود، نه با ارجاع به استانداردهای عمومی حسابداری مالی.
مؤسسه حسابداران رسمی آمریکا (ای آی سی پی ای) بیان داشته است که حسابداری مدیریت در عمل به گسترش در سه حوزه زیر میانجامد:
مدیریت راهبردی– ارتقای نقش حسابدار مدیریت به عنوان یک شریک راهبردی در سازمان.
مدیریت عملکرد – توسعه عملکرد تصمیمگیری کسب و کار و مدیریت عملکرد سازمان.
مدیریت ریسک– مشارکت در چارچوبها و شیوهها برای شناسایی، اندازهگیری، مدیریت و گزارشگری ریسکها و دستیابی به اهداف سازمان.
"یک حسابدار مدیریت دانش و مهارت حرفهای خود را در تهیه و ارائه اطلاعات مالی و سایر تصمیمها به روشی بکار میگیرد که برای مدیریت در تدوین سیاستها و در برنامه ریزی و کنترل عملیات مورد تعهدش یاری رسان باشد". بنابراین به حسابداران مدیریت در بین حسابداران به عنوان "ارزش آفرینان" نگاه میشود. آنها بیشتر علاقه دارند به جلو نگاه کنند و تصمیماتی بگیرند که آینده سازمان را تحت تأثیر قرار خواهد داد، تا به ثبت تاریخی و رعایت (حفظ امتیاز) جنبههای حرفهای؛ بنابراین دانش و تجربه حسابداری مدیریت میتواند از زمینهها و کارکردهای درون یک سازمان به دست بیاید، مانند مدیریت اطلاعات، خزانه داری، حسابرسی کارایی، بازاریابی، ارزشیابی، قیمتگذاری، تدارکات و غیره.
شیوههای سنتی در مقابل نوآورانه