تحقیق تکنیکهای مدیریت زمان برای یک کارآفرین و روانشناسی وقت
دسته بندي :
علوم انسانی »
روانشناسی و علوم تربیتی
این تحقیق در مورد تکنیکهای مدیریت زمان برای یک کارآفرین و روانشناسی وقت در 45 صفحه در قالب ورد و قابل ویرایش می باشد.فهرست
مقدمه. 3
۱. ایجاد الگوی خواب مناسب... 7
۲. مسئولیتهایی را که از نظر فیزیکی نزدیک به هم هستند در اولویت قرار دهید. 8
۳. به مزایای رفتوآمدهای مکرر روزانه فکر کنید. 8
۴. ناهار سالم و متعادلی میل کنید. 9
۵. بعد از ناهار یک چُرت انرژیزای ۲۰ دقیقهای بزنید. 9
۶. حین کار با رایانه یا هنگام تمرکز، استراحتهای کوتاه منظمی به خود بدهید. 9
۷. حاصل کار را پیش خود مجسم کنید و روی دستیابی به هدف متمرکز بمانید. 10
۸. از فناوری برای افزایش بهرهوری در شب استفاده کنید. 10
۹. شبها فعال باشید و ورزش کنید. 11
۱۰. آهنگ بیدارباش آرام و ملایمی برای خود تنظیم کنید. 11
21 نکته طلایی برای مدیریت زمان.. 11
تکنیک های مدیریت زمان.. 28
راهکارهای مدیریت زمان.. 36
معایب زندگی در جایی غیر از زمان حال.. 37
زیستن در زمان حال.. 38
تمرینات کاربردی برای اینکه در زمان حال زندگی کنیم.. 39
۱. تنفس.... 39
۲. مینیمالیست باشید. 40
۳. لبخند بزنید. 41
۴. برای زیستن در زمان حال اتفاقات گذشته را رها کنید. 42
۵. رویاهای بزرگ داشته باشید و همین امروز سخت برایشان تلاش کنید. 42
۶. در هر لحظه تنها یک کار انجام بدهید. 42
۷. برای زیستن در زمان حال کمتر کار کنید. 43
۸. فاصله بگذارید. 43
۹. تمیزکاری به عنوان مدیتیشن.. 43
۱۰. عشق را در اطراف پراکنده کنید. 44
زمان حال (لحظه اکنون) را دریابیم.. 47
روش هایی که باعث میشود یاد بگیریم در زمان حال زندگی کنیم.. 47
زندگی در زمان حال.. 48
منابع.. 49
مقدمه
قبل از آنکه شروع به مدیریت زمان نمایید باید یاد بگیرید که اصولاً زمان چیست. دو نوع زمان داریم: زمان ساعتی و زمان واقعی. در زمان ساعتی، هر دقیقه از 60 ثانیه و هر ساعت از 60 دقیقه و هر روز از 24 ساعت تشکیل شده است. همه زمان ها بطور مساوی می گذرند. وقتی کسی 50 سالش می شود، دقیقاً 50 سال دارد نه بیشتر، نه کمتر. در زمان واقعی، همه چیز نسبی است. زمان بسته به کاری که انجام می دهید به سرعت می گذرد یا کش می یابد. شاید دو ساعتی که در اداره جات می گذرانید به اندازه 12 سال به نظر برسد و وقتی به فرزندان خود می نگرید فکر کنید که گویی دو ساعته به سن 12 سالگی رسیده اند.
شاید در مورد مدیریت زمان کتاب هایی خوانده باشید یا کلاس های مدیریت زمان را گذرانده باشید و سعی کرده باشید با کاغذ و قلم یا اپلیکیشن های مدیریت زمان، برای کارهای روزانه خود برنامه ریزی کنید و آنها را اولویت بندی کنید. ولی از خود می پرسید چرا با وجود دانش مدیریت زمان و این همه اپلیکیشن و گجت، هنوز هم نمی توانید همه کارهایتان را به انجام برسانید. پاسخ این سوال ساده است. همه چیزهایی که در مورد مدیریت زمان یاد گرفته اید، بی مصرف و بیهوده هستند، زیرا اثربخش نیستند.
کدامیک از این زمان ها دنیایی که در آن زندگی می کنیم را به درستی توصیف می کنند، زمان واقعی یا زمانی ساعتی؟
دلیل آنکه گجت ها و سیستم های مدیریت زمان اثربخش نیستند این است که این سیستم ها برای مدیریت زمان ساعتی طراحی شده اند. زمان ساعتی اصلاً مطرح نیست. شما در زمان ساعتی زندگی نمی کنید و شاید به آن دسترسی هم نداشته باشید. شما در زمان واقعی زندگی می کنید، یعنی دنیایی که در آن زمان وقتی تفریح می کنید مثل برق و باد می گذرد و وقتی به وظایفتان رسیدگی می کنید کش می آید.
باید بگوییم که زمان واقعی حالت ذهنی دارد و بین دو گوش شما قرار گرفته است. شما هستید که آن را خلق می کنید. هر چیزی که شما می سازید، خودتان آن را مدیریت می کنید. وقت آن رسیده که محدودیت های “وقت ندارم” یا “الان وقتش نیست” را از روی دوش خود بردارید و شروع به مدیریت صحیح کارهایتان کنید.
فقط سه راه برای گذراندن زمان وجود دارد: افکار، مکالمات و اعمال. هر کسب و کاری که داشته باشید، کار شما شامل این سه مورد می شود.
به عنوان یک کارآفرین، شاید شما اغلب به جهات مختلف کشیده شوید یا در کارتان تداخل پیش بیاید. وقتی نمی توانید تداخل ها را حذف کنید، حداقل باید در زمانی که روی آنها می گذارید و همچنین در مقدار زمانی که روی افکار، گفتگوها و اعمالی که برای رسیدن به موفقیت انجام می دهید، اختیار و آزادی عمل داشته باشید.