بررسی تاثیراوقات فراغت برانگیزه تحصیلی دانش آموزان مدارس متوسطه شهرقائمیه
دسته بندي :
کتاب »
خانه و خانوداه
چکیده 1
فصل اول: کلیات تحقیق
1-1 مقدمه 3
1-2 بیان مسئله 4
1-3 هدف از انتخاب موضوع 4
1-4 هدف تحقیق 5
1-5 فرضیات تحقیق Error! Bookmark not defined.
1-5-1 فرضیه اصلی 5
1-5-2 فرضیات فرعی 5
1-6 کاربرد تحقیق 6
1-7 سوالات تحقیق 6
فصل دوم: پیشینه تحقیق
2-1 مقدمه 9
2-2 مطالعات داخلی 9
2-3 مطالعات خارجی 10
2-4 نقد و بررسی تحقیقات 11
فصل سوم: مبانی نظری تحقیق
3-1 مقدمه 15
3-2 نظریه ها و مکاتب مرتبط با موضوع تحقیق 15
3-2-1 ديدگاه الياس و دانينگ در مورد فراغت 15
3-2-2 دیدگاه آراء فدرستون درمورد فراغت و جهاني شدن 16
3-2-3 ديدگا ه بورديو در مورد فراغت 17
3-2-4 دیدگاه رابرتز 21
3-2-5 دیدگاه آرا روجک 23
3-3 فراغت، فرهنگ و سبك زندگي 24
3-3-1 نقش و اهمیت اوقات فراغت 28
3-4 ورزش و اهمیت های مختلف آن : 29
3-4-1 اهمیت و ضرورت ورزش : 30
3-4-2 اهمیت اجتماعي ورزش 32
3-4-3 اهمیت سياسي ورزش : 32
3-5 فواید ورزش Error! Bookmark not defined.
3-5-1 فوايد جسمى ورزش Error! Bookmark not defined.
3-5-2 فوايد روانشناسى Error! Bookmark not defined.
3ـ 5-3 فوايد اجتماعى 34
3-6 تابستان و اوقات فراغت دانش آموزان 35
3-7 فرضیات تحقیق 36
1-7-1 فرضیه اصلی 36
1-7-2 فرضیات فرعی 36
3-8 مدل تحقیق 37
فصل چهارم: روش های تحقیق
4-1 مقدمه 45
4-2 روش تحقيق 45
4-3 روش هاي جمع آوري اطلاعات 46
4-3-1 روش كتابخانه اي 46
4- 3-2 روش پرسشنامه اي 46
4-4 جامعه آماري 48
4-4-1 نمونه آماري 48
4-5 روش نمونه گيري 49
4-6 عناصر پژوهش (مفاهیم – متغیرو نظریه ) 53
4-6-1 مفاهیم(تجربی – نظری) 53
4-6-1-1 ملاک ارزش یابی مفهوم نظری Error! Bookmark not defined.
4-6-1-2 ملاک ارزش یابی مفاهیم تجربی Error! Bookmark not defined.
4-6- 2 متغیرها 54
4-7 تحقیق کاربردی و بنیادی 55
4-8 سایرتعاریف و مفاهیم 56
4-8-1 انگيزه 56
4-8-2 اوقات فراغت 57
4-8-3 پيشرفت تحصيلي 57
4-8-4 مدارس 57
4-8-5 تعريف بازدهي ( كارآئي ) 57
4-8-6 يادگيري 58
4-9 قلمرو تحقيق : 58
4-9-1 قلمرو مكاني 58
4-9-2 قلمرو زماني 58
4-9-3 قلمرو موضوعي 58
فصل پنجم: تجزیه و تحلیل اطلاعات و داده های آماری
5-1 مقدمه 62
5-2 تجزیه و تحلیل داده ها 63
5-3 یافته های توصیفی 63
5-3-1 نمودارمربوط به جنسیت پاسخ دهندگان 64
5-3-2 نمودارمربوط به سن پاسخ دهندگان 65
5-3-3 نمودارمربوط به سابقه خدمت پاسخ دهندگان 66
5-3-4 نمودارمربوط به سطح تحصیلات پاسخ دهندگان 67
5-4 تجزیه و تحلیل استنباطی( فرضیات تحقیق) 68
5-4-1 فرضیه اول 68
5-4-2 فرضیه دوم 69
5-4-3 فرضیه سوم 69
5-4-4 فرضیه چهارم 70
5-4-5 فرضیه پنجم 71
5-5 تحليل فرضيات آماري 71
5-5-1 تحليل فرضيه اول 71
5-5-2 تحليل فرضيه دوم 73
5-5-3 تحليل فرضيه سوم 74
مخالفم 74
5-5-4 تحليل فرضيه چهارم 76
5-5-5 تحليل فرضيه پنجم 77
فصل ششم: نتیجه گیری وپیشنهادات و ومحدودیت های تحقیق
6-1 نتیجه گیری 81
6-1-1 نتیجه گیری پژوهشی 82
6-1-1-1 بررسی و نتیجه گیری از فرضیه اول 82
6-1-1-2 بررسی و نتیجه گیری از فرضیه دوم 82
6-1-1-3 بررسی و نتیجه گیری از فرضیه سوم 82
6-1-1-4 بررسی و نتیجه گیری از فرضیه چهارم 82
6-1-1-5 بررسی و نتیجه گیری از فرضیه پنجم 83
6-2 پیشنهادات 83
6-3 محدودیت های تحقیق 85
پیوست ها 86
منابع و ماخذ 86
فهرست جداول
جدول و نمودارشماره دو مربوط به جنسیت............................................................................................64و65
جدول و نمودارشماره سه مربوط به سن پاسخ دهندگان.......................................................................65و66
جدول و نمودار شماره چهار مربوط به سنوات خدمت............................................................................66و67
جدول و نمودار شماره پنج مربوط به تحصیلات......................................................................................67و68
جدول شماره شش مربوط به فرضیه اول تحقیق.......................................................................................71
جدول شماره هفت مربوط به فرضیه دوم تحقیق........................................................................................72
جدول شماره هشت مربوط به فرضیه سوم تحقیق....................................................................................74
جدول شماره نه مربوط به فرضیه چهارم تحقیق......................................................................................76
جدول شماره ده مربوط به فرضیه پنجم تحقیق........................................................................................77
چکیده
امروزه پر نمودن بهينه اوقات فراغت نوجوانان و جوانان از جمله مسائل مهم اين قشر آيندهساز و ارزشمند محسوب مىشود و بر اساس نتايج تحقيقات متعدد، يكى از علل انحرافات اجتماعى قشر جوان پر ننمودن بهينه اوقات فراغت آنان است. از اينرو، مسئله اوقات فراغت نوجوانان و جوانان توجه دستاندركاران تعليم و تربيت و صاحبنظران علوم رفتارى را به خود جلب نموده و شكّى نيست كه نداشتن برنامهاى سودمند براى گذراندن بهينه اوقات فراغت قشر جوان زمينه را براى بروز بسيارى از مفاسد اجتماعى فراهم مىآورد. اوقات فراغت به دليل اينكه عارى از تكاپوى موظف و تنشها و فشارهاى ذهنى و روانى است، از بهترين شرايط براى اصلاح عادات ناپسند و رفتارهاى نامطلوب در فرد به شمار مىرود . بنابراين، ايجاد زمينه مناسب براى محيطى نشاطآور و تفريحات لذتبخش متناسب با الگوهاى فرهنگى جامعه ايجاب مىنمايد كه به مسئله اوقات فراغت نوجوانان و جوانان بيش از پيش توجه شود. با عنايت به اينكه اكثريت جامعه ما را قشر جوان تشكيل مىدهد و جوانان و نوجوانان در زمان تابستان اوقات فراغت زيادى دارند، از اينرو، اين پروژه با رويكرد نظرى و بررسى اسنادى و با هدف شناسايى راههاى مناسب گذران اوقات فراغت، از جمله ورزش، كانونهاى فرهنگى و تربيتى ... به اين مسئله پرداخته است.