تحقیقی در مورد تخمين نقطه بهينه بهره وري
دسته بندي :
فنی و مهندسی »
برق، الکترونیک، مخابرات
توجه: این فایل میتواند هم به عنوان تحقیق و هم به عنوان مقاله مورد استفاده قرار گیرد
فرمت : pdf(تایپ شده و اماده پرینت)
تعداد صفحات: 7
تصویر:این فایل دارای تصویر می باشد
دید اجمالی:
رشد سريع ارتباطات و تقاضاي فزاينده براي دستيابي به شبكه هاي ارتباطي و پايگاههاي اينترنتي و از سوي ديگر ، رقابت
شديد در ارائه خدمات و تعدد شركتهاي از اين دست كه با ميزان تقاضا برابري مي كند چالشي را براي مؤسسات فراهم
آورنده خدمات اينترنتي ايجاد كرده است و آن ماندن در گردونه رقابت مي باشد .
در اين راه يك مؤسسه مي بايست اطلاعاتي دقيق در مورد برآورد كارايي شبكه، ميزان رضايت مشتريان، حفظ تعادل بين
تعداد مشتركين و تعداد خطوط ارتباطي، تشخيص نياز به افزايش يا كاهش خطوط ارتباطي و يا تعداد مشتركين و
همچنين قدرت پيشبيني تاثير تصميمات اتخاذ شده بر اين فاكتورها را داشته باشد . ازسوي ديگر امكان برآورد برخي از
اين فاكتورها ميسر نبوده يا هزينه بر مي باشد مثلا تخمين ميزان رضايت مشتريان از سهل والوصول بودن برقراري تماسها،
تخمين وضعيت سيستم پس از افزايش تعداد كاربران و در واقع تحمل پذيري سيستم براي پاسخگويي به مراجعين ويا
تخمين زيان ناشي از بيكاري خطوط براثر تغييرات تعداد كاربران يا خطوط از اين نمونه اند .
با توجه به اينكه اتخاذ و اجراي تصميمات غلط ، در عم ل مؤسسه را حداقل براي مدتي با تلاطم روبرو مي كند ، لذا وجود
سيستمي مجازي كه رفتار سيسنم واقعي را بتواند پيشبيني كند و بتواند تصميماتي را پيشنهاد كند براي مديران
مؤسسات اينچنيني مفيد بوده و مي تواند بسيار سودمند باشد .
در اينجا سعي شده است تا با استفاده از اص ول شبيه سازي يك سيستم شبيه ساز ارائه شده و يك مؤسسه نمونه مورد بررسي قرار گيرد