تحقیقی در مورد وسايل ورودي حسگر ( sensor)
دسته بندي :
فنی و مهندسی »
کامپیوتر و IT
توجه: این فایل میتواند هم به عنوان تحقیق و هم به عنوان مقاله مورد استفاده قرار گیرد
فرمت : Word(قابل ویرایش و اماده پرینت)
تعداد صفحات: 22
تصویر:این فایل دارای تصویر می باشد
فونت:roya
سایز:حداکثر و معمول _24
سر فصل ها:
انژكتور كثيف و تمييز كردن آن
انژكتور مكانيكي
انژكتور
انژكتور مكانيكي با حسگر
انژكتور الكتريكي
دید اجمالی :
مهمترين عاملي كه سبب شد سازندگان خودرو در ساخت سيستم سوخترساني خودروهاي خود از سيستم انژكتور به جاي كاربراتور استفاده كنند، مزيت سيستم سوخترساني انژكتوري براي دستيابي به استانداردهاي آلودگي مصرف سوخت بود. اين واقعيت را نبايد فراموش كرد كه سيستم سوخترساني انژكتوري از تمامي جهات نسبت به كاربراتور، برتري دارد. سيستم سوخترساني انژكتوري هرگز دچار خفگي نميشود و ذرات بسيار ريز سوخت را مستقيماً به درون موتور اسپري ميكند. با اين روش، بيشتر مشكلات استارت سرد موتور كه مربوط به عملكردكاربراتور است، از ميان ميرود. همچنين، سوخترساني انژكتوري- الكترونيكي، در مقايسه با كاربراتور مكانيكي، بسيار راحتتر با سيستمهاي رايانهاي كنترل موتور همراه و هماهنگ ميشود. در سيستم سوخترساني انژكتوري چند ورودي، هرسيلندر داراي انژكتور مخصوص به خود بوده و مخلوط يكنواختتري از سوخت و هوا را به هريك از سيلندرهاي موتور ميرساند. درنتيجه، باعث بهبود توان و عملكرد موتور ميشود.